VilaWeb.cat
 
ocellnegre | dilluns, 2 de gener de 2006 | 21:31h


Fa uns dies, veient com quedaven aprovats els "Presupuestos Generales del Estado" amb els vots d´Esquerra Republicana de Catalunya, hem va fer recordar una frase molt recorrent fa ja uns quants anys, dirigida  als militants de les formacions de l´independentisme combatiu "Ara és el moment de fer política de veritat". Imagino que a fer política "de veritat", es referien a això, per exemple.

A partir del congrés de  Lleida (1989) E.R.C. es declara nominalment independentista, i poc temps després comencen les maniobres per escombrar tot allò que pogués fer ombra al seu projecte. La situació de debilitat i divisió del Moviment Català d´Alliberament Nacional (M.C.A.N) va facilitar la desestabilització.  El trist paper de la direcció  d ´aleshores amb la col.laboració d´alguns militants del M.C.A.N, no ha estat mai rebutjat ni tant sols qüestionat pels actuals dirigents d´aquesta formació.

 El cost de posar en peu un Moviment Català d´Alliberament Nacional va ser molt alt, detencions indiscriminades, tortures, presons, exilis, morts... i ara, els que han recollit   tot aquell capital polític, practiquen un possibilisme que avergonyeix a qualsevol que es defineixi com a independentista. Aviat veurem com ens venen el nou "estatutet de  rebaixes de gener" com un gran pas endavant, la "segona transició". Seria una sorpresa algun acte de dignitat nacional, però històricament el paper dels "negociadors" d´aquestes qüestions autonòmiques sempre ha estat actuar en clau partidista i electoral, sempre d´esquena  als anhels  de la nostra pàtria. De fet, poc es pot esperar dels que han posat els seus interessos de "càrrec"  per sobre els ideals i la lluita de tota una generació que va donar-ho TOT, per la llibertat del nostre poble.

Comentaris: 14
  • tota la raó
    A. Tona | dilluns, 9 de gener de 2006 | 17:43h

    estic totalment d'acord amb tu, ocellnegre

    és trist veure com ERC s'ha deixat arrossegar a l'eterna pretensió de la burgesia catalana (que no nacional, perquè no n'exerceix), de reformar espanya, pactant amb el PsoE.

    I encara és més trist veure com les seves bases s'ho creuen i dediquen els seus esforços a justificar aquest desastre i a sobre a atacar els independentistes que no renuncien com ells.

    d'aquí a vint anys haurem de veure com diuen el mateix que ara de l'anetrior estatut, i mentrestant anar perdent el temps.

    És un gran error plantejar una nova reforma autonòmica, basant-se en la lògica de partits, quan els estudis d'opinió ben fets demostren que l'independentisme cada cop és més massius, entre gent de quasi tots els partits catalans (i dels que no som de cap dels 'grans', i que en uns 10 anys, podrà ser clarament majoritari, almenys al Principat.

    www.autodeterminacio.net

    • Gràcies
      ocellnegre | dilluns, 9 de gener de 2006 | 21:19h
      Jo també estic d´acord amb tu. L´ independentisme es totalment transversal i va més enllà de partits i organitzacions. Deixant de banda les conjuntures electorals, la consciència independentista és mes extensa que mai, però sense l´esforç i lliurament de l´independentisme dels 80, avui no seríem on som.
  • falta de respecte
    Jordi | dilluns, 9 de gener de 2006 | 11:14h

    - al blocaire: posar el fotomuntatge d'ERC amb la bandera espanyola és una falta de respecte als militants de base i als votants i simpatitzants. Així no aconseguirem la pretesa unitat en una campanya a favor de l'autodeterminació de la nostra nació. Cal ser generós amb la discrepància.

    - al Bernat: no caiguis en la xarxa de la partitocràcia ni et posis la bena als ulls de les majories. Hi ha molts mètodes democràtics. Un possible: la consulta popular nascuda de les corporacions municipals. Les engrunes de la política del dia a dia no em molesten sempre que es manengui ferma i exterioritzada  la convicció independentista. I això darrer no ho tinc tan clar. També es pot fer política des de l'oposició.


    • respecte
      ocellnegre | dilluns, 9 de gener de 2006 | 16:40h

      Jordi: tinc un profund respecte per als independentistes honestos  que militen a la base o simpatitzen amb E.R.C. Tots tenim un objectiu comú: La Independència i una societat mes justa. Un altre tema és direcció i la seva aposta estratègica, que estic segur molts d´aquests compatriotes no comparteixen.


  • De incoherència res
    Bernat M. | dimarts, 3 de gener de 2006 | 10:24h



    Només hi ha UNA manera d'aconseguir la independència de
    Catalunya: guanyar unes eleccions amb majoria absoluta. I això vol dir que al
    partit guanyador l'ha de votar molta, molta gent. Amb un discurs on es parla
    únicament d'independència i el català, sense programes econòmics, socials i
    polítics és impossible guanyar. No fotem, que s'ha de convèncer a un fotimer de
    gent. Per aconseguir això és evident que no es pot anar amb un discurs abrandat
    i radical sinó que s'ha d'apostar per la centralitat. I aquesta és la manera
    d'actuar avui d'ERC. Això no vol dir, de cap de les maneres i com pretén molta
    gent, que ERC s'hagi passat a l'espanyolisme. A mi no m'agrada haver de
    recolzar un govern espanyol, però ens agradi o no, avui formem part d'Espanya,
    i mentre estiguem així s'ha de procurar que els catalans hi guanyin el màxim, i
    això es discuteix a Madrid, per desgràcia. Perquè, em podríeu explicar com
    carai s'ho podria fer avui ERC per declarar la independència amb 23 diputats al
    parlament català i 8 a
    l'espanyol?


    • Coherència
      ocellnegre | dimarts, 3 de gener de 2006 | 21:02h

      coherència

       
      [del ll. cohaerentia, íd.] 
      f 1 Connexió i absència de contradicció entre les parts d'un argument, d'una doctrina, d'una obra, etc, considerats com una totalitat.  
      2 Actuació d'acord amb el pensament.  
      3 ESTAD Grau de plausibilitat entre uns fets observats i una teoria que pretén d'explicar-los.

      Benvolgut Bernat M.:  Amb tot el respecte cap a la teva persona, m´agradaria puntualitzar-te el següent: Això "d´apostar per a centralitat"... és absolutament cert que  la política actual d´E.R.C és tant central, que ha diluït completament l´objectiu independentista a la recerca de vots sigui com sigui, ja que es l´ únic  que els interessa. Per altra banda, la resta del discurs la podria signar tranquil·lament C. i U. Al cap i a la fi el vostre gran objectiu és la seva substitució. Per ampliar la base social de l´independentisme, cal tenir un projecte clar, i el vostre es mes aviat fosc. 


  • A qui et penses que enganyes, Bernat?
    enricborras | dimarts, 3 de gener de 2006 | 10:44h

    Mira Bernat M., d'Espanya en formaràs part tu, perquè segurament et paguen el sou des d'allà "via" la Generalitat de Dalt que és la delegació estatal ordinària a la Catalunya tetraprovincial esquifida que presideix el "teu" president, que per això el vàreu posar, o no?
    Sé que ERC no s'ha passat a l'espanyolisme, però sí que ho ha fet [si més no en gran part] la Direcció del dit històric partit. De vergonya us hauria de caure la cara --si en tinguéssiu-- de formar part d'un "Govern" que, per exemple, augmenta any rere any els peatges de les autopistes; fa tres anys en demanàveu la supressió, però ara, és clar, us hi va el sou i la hipoteca (de la Caixa).
    Sembla mentida que un "independentista obvii que Catalunya és molt més que el que "representa" un desgraciat govern "autonòmic".
    A més a més hauries de saber que la darrera vegada que ERC aconseguí majoria absoluta, uns espanyols disfressats amb uniforme color merda d'oca ens van fotre la majoria aconseguida pel cul, i encar els dura l'embranzida. Ja pots perdre el temps amb "majories", que el poder real el tenen uns altres; el teu argument "majoritari" no s'aguanta!
    Però qui dia passa, calerons que cobra, oi?

    • Respostes al teu comentari
      Bernat M. | dimarts, 3 de gener de 2006 | 11:26h


      Espanyols,
      avui, ho som tots. Ho odio, en renego i MAI em presento com a espanyol
      vagi on vagi, però per desgràcia ho som. I això és el que volem canviar,
      no?No
      tinc CAP mena de relació amb cap govern ni partit polític. Simplement miro
      al meu voltant, estudio els mitjans i em formo la meva opinió.Si
      la directiva actual d'ERC és tant
      espanyolista, com és que és tant bestialment atacada des dels mitjans de
      comunicació espanyols? Que jo sàpiga, encara no han declarat al Carod "español
      del año".Tots
      els partits estaven d'acord a modificar l'estatut abans de les eleccions
      del 2003. Dóna'm una alternativa a l'acord de govern actual. Pactar amb
      CiU? Després de 23 any era imprescindible un pas a l'oposició. Potser ara
      si que seria possible aquest pacte, però llavors, t'asseguro que no.Com
      a president espanyolista has comptat també a en Pujol? Els darrers anys,
      tot i que ell donava la cara, era el PP qui governava Catalunya
      (consellers convergents dixit)La
      supressió dels peatges és una batalla a Madrid. I aquest any, per exemple,
      s'ha aconseguit una dotació pressupostària per a rescatar peatges. Si els
      preus pugen (i collons, com pugen) ha estat perquè el 2003 CiU va voler
      una maniobra electoral rebaixant els peatges reduint l'Iva. Resulta que el
      Suprem ha obligat a tornar aquests diners. Cert és que es podria haver fet
      d'una altra manera, però no pots negar que es treballa per a eliminar-los.Comparar
      la situació política actual amb la dels anys 30 és pura demagògia. Que
      pretens, assaltar la
      Generalitat i proclamar la independència sense passar
      per les urnes? Suposo que no. Així doncs, només queda el camí de la
      majoria absoluta. I per assolir-la, només valen arguments polítics i
      treballar pel país amb les eines actuals. Quan siguem independents, ja
      canviarem aquestes eines.
      • comentari
        ocellnegre | dimecres, 4 de gener de 2006 | 09:12h
        Els espanyols, per auto afirmar-se necessiten sempre de l´enemic "perifèric", es digui Arzalluz, Ibarretxe o Roviretxe. Això no implica necessàriament que vagi en la direcció correcta. Del Pujol "español del año" al "Pujol enano habla castellano" no passen gaires anys...tot està en funció de la correlació de forces(espanyola, es clar) del moment.  Referent a les eleccions, l´opció mes patriòtica hagués estat no donar suport ni a la dreta regionalista, ni a l´ "esquerra" espanyolista, mantenint-se a l´oposició, bastint una seriosa alternativa independentista i d´esquerra, per fer avançar el procés cap a la Llibertat. Era allò de la "brillant" teoria de l´equidistància...Però els poders reals  son els que tallen el bacallà, i els qui us tenen ben agafats. La història ens posa al lloc a tots sense excepció.


        • No passis ansia
          Anònim | diumenge, 8 de gener de 2006 | 18:01h

          No et preocupis que si ERC creix gaire més ja es posarà d'acord la socioconvergencia per no perdre poder i llavors l' independentisme tornarà a l' oposició.




          • ansia
            ocellnegre | diumenge, 8 de gener de 2006 | 21:03h
            La meva preocupació no està en funció de contexts electorals, si no en fer avançar el procés cap a la Independència, i crec que e.r.c, tan ben instal.lada en els passadissos del poder, no està per aquesta labor.
  • M'alegra saber que no ets a sou d'Espanya
    enricborras | dimarts, 3 de gener de 2006 | 15:27h

    I malgrat que en desacord amb la teva resposta, no penso que t'hagi de respondre ací, fent d'ocupa del bloc d'un altre. Pots usar del meu.

Últims 40 canvis

Arxiu

« Setembre 2008 »
dl dt dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930