Correu Blocs Traductor | VilaWeb.cat
iniciativaperlliria | País Valencià | dilluns, 2 de juny de 2008 | 11:49h

Molts pares i mares dels col·legis públics de Llíria no entenen com el Govern de la Generalitat es preocupa més de com va a introduir els uniformes en els centres educatius que de com solucionar la manca d’edificis i instal·lacions en condicions per a l’alumnat. A Llíria portem més d’una dècada esperant la construcció de col·legis i instituts. Pel moment, ni una cosa ni l’altra. Ara bé, a la directora de qualitat educativa, com que no sap que fer per tapar les vergonyes de la Conselleria d’Educació, se li ha ocorregut que la millor manera de millorar l’ensenyament és uniformant als estudiants. I que fem mentrestant amb els barracons? Per què no paguen al 100% el material escolar? Que es fa amb els sistemes pedagògics? On estan els educadors especials? I, els educadors socials? Com sempre, molta propaganda i pocs fets.


INICIATIVA.-  INICIATIVA-PV NO CREU PRIORITÀRIA L’OBLIGATORIETAT DE DUR UNIFORMES ESCOLARS 
LAS PROVINCIAS.- Polémicos uniformes
LAS PROVINCIAS.- Educación reabre el debate de los uniformes con un plan piloto en 11 colegios públicos


Comentaris: 2
  • NO VOLEM LES UNIFORMES
    AIXA GARCIA| Adreça electrònica | dimecres, 4 de juny de 2008 | 12:34h

    NO VOLEM UNIFORME!!!


     


    Molts pares i mares del CP Sant Miquel estem en total DESACORD amb la manera com se’ns està
    volent imposar la utilització de l’uniforme al nostre col·legi públic. Volem
    recordar que en cap de les senyes d’identitat del col·legi (Projecte Educatiu
    de Centre) estava definit l’ús de l’uniforme.


     


    Volem fer una denuncia pública de com s’ha
    realitzat l’enquesta per a poder complir un simple tràmit partidista que en cap
    moment tenia intenció de conèixer realment el que pensem els pares i les mares
    de l’escola.


    En primer lloc, s’argumenta únicament a favor dels beneficis. Les persones hem de
    tindre una informació rigorosa i objectiva d’allò que es planteja per a poder
    decidir-hi amb llibertat. S’ha de parlar dels avantatges i dels desavantatges,
    perquè d’altra forma s’està condicionant i manipulant les respostes.


    En segon lloc, la realització d’enquestes es fa sempre des de la privacitat i el
    dret a la confidencialitat, i no ha sigut així (se’ns demanava posar el nom
    dels nostres fills).


    En tercer lloc, quan es realitza este tipus d’enquestes s’ha de recollir l’opinió del
    pare/mare una sola vegada i no tantes vegades com fills té a l’escola. Si es fa
    d’eixa manera, la família que té tres fills té més vots que aquella que sols té
    un fill i, per tant, estaria menys representada.


     


    La Junta de l’AMPA són representants d’un col·lectiu, i si realment
    volen conèixer l’opinió de tots els pares i
    mares en un tema tant important, cal fer el plantejament de forma seriosa i no d’esta forma
    manipuladora.


     


    Resulta
    SOSPITÓS
    vore en la premsa que els càrrecs polítics ja han considerat
    aprovat l’uniforme al col·legi i han informat de l’acord del Consell Escolar
    quan encara no s’ha celebrat el Consell.


     


     


    EXISTEIXEN MOLTS ARGUMENTS EN CONTRA DE L’ÚS DE L’UNIFORME QUE VOLEM QUE ES CONEGUEN:


    ·       
    El 1995 el decret núm. 894 del Ministeri de
    Educació va suspendre la utilització obligatòria de l’uniforme.


    L’uniforme VULNERA la LLIBERTAT d’elecció en un
    dret tan elemental com és vestir-se com un vulga. Les societats democràtiques
    es caracteritzen per la diversitat, la pluralitat i la convivència entre formes
    de pensar i de mostrar-se als altres. Els uniformes són propis de formes
    d’organització autoritàries, jerarquitzades i elitistes. Posar uniforme implica
    una concepció autoritària de l’educació que sembla pròpia d’altres èpoques,
    d’altres espais o d’altres formes de veure el món.


    Igualtat en la manera de vestir no és
    igual a defendre la igualtat d’oportunitats... Volem una educació en igualtat de drets, no de roba.


    ·       
    Rebutgem
    que la implantació de l’uniforme escolar millore la convivència en els centres
    educatius
    i que transmetra valors com la disciplina, l’ordre... Este argument és una visió simplista que
    manca de qualsevol justificació pedagògica, científica o d’altra índole.


     


    ·       
    L’uniforme accentua les diferències sexistes: els
    xiquets amb pantaló i les xiquetes amb falda.


    ·       
    A les edats dels xiquets d’E. Infantil i
    Primària
    la utilització de marques vindrà donada pel gust dels pares i no per la
    demanda dels xiquets i xiquetes


     


     


     


     


    ·       
    L’uniforme SEGREGA. Quan els xiquets d’un
    centre privat duen un uniforme és per diferenciar-se de la resta de xiquets:
    els centres privats defensen així la seua identitat específica. L’escola pública no pot tindre com a
    tret d’identitat la diferenciació entre centres: és repugnant distingir un
    xiquet d’una escola pública d’un altre de distinta escola pública. Si després
    d’eixir de classe cada alumne va al parc amb el seu uniforme, es crea
    hostilitat entre ells, una hostilitat
    que deriva de l’uniforme. Nosaltres som uns, i els altres, uns “altres”...


    ·       
    L’ús de l’uniforme no
    "iguala" els xiquets i xiquetes ni elimina les diferències socials.
    Encara que vagen uniformats, sempre trobaran la manera de diferenciar el nivell
    econòmic: una motxilla de marca, un rellotge o uns retoladors poden marcar eixa
    diferència. Així, som la família la part fonamental en l’educació del respecte
    a les diferències i la no-discriminació per raons de classe social,
    procedència, sexe..., i no l’ús d’un uniforme.


     


    ·       
    I les qüestions pràctiques:


    ·       
    Amb un sols uniforme per
    xiquet no és suficient per a passar la setmana. La despesa inicial seria
    important.  Uns pares que treballen i arriben a casa tard no tindran temps
    de rentar, eixugar i planxar la roba perquè estiga neta. Cal comprar dos uniformes
    i un xandall. A més, també necessites roba de carrer. Feu-ne comptes... Que passaria amb les famílies que pràcticament
    no compren roba i utilitzen la dels familiars, veïns, Càritas...


    ·       
    Per a aquells pares que el
    trien per evitar conflictes matutins amb els fills, no poden fer del seu
    problema un problema per a la resta de la societat. És un conflicte que els
    pares han de solucionar amb els seus fills.


    ·       
    La gent, per la informació
    donada, associa uniforme a roba gratis. La subvenció serà com a màxim del 25% (no més d'un uniforme), la resta ha de quedar clar que serà
    a càrrec de l'economia familiar.


    Per tot açò volem que:


    ·       
    La
    implantació de l’uniforme siga sempre amb caràcter voluntari i mai sancionable.
    No pot ser reglada l’obligació de ser utilitzat com un acte que, por la seua
    omissió, puga ser sancionat.


    ·       
    S’ha
    de tindre en compte que l'administració educativa no pot renunciar a les seues
    funcions de  garantir els drets ciutadans
    escudant-se en l'autonomia dels centres i en les decisions adoptades pels seus
    consells escolars. Si estes decisions vulneren la legislació vigent, ha
    d’actuar en el sentit de no permetre que eixos acords puguen ser aplicats.


    ·       
    A més, creiem que amb el tema de l’uniforme es
    pretén desviar l’atenció respecte de les
    reivindicacions
    que des de fa temps estan al carrer com l’eliminació dels
    barracons, instal·lacions adequades: aules, menjador, gimnàs...


    Com es pot conjugar la idea de qualitat i prestigi amb la imatge d’uns xiquets vestits d’uniforme entrant per les portetes
    dels barracons?


    Com poden haver subvencions per a l’uniforme mentre
    falten infraestructures bàsiques?


    Per finalitzar, instem les
    administracions educatives per emprendre una sèria reflexió en què s’abandonen
    els falsos debats carregats de propostes mediàtiques i s’aborden els problemes
    reals de l’educació i, per tant, s’apliquen els recursos econòmics necessaris
    en aquelles qüestions que sí que són fonamentals per a aconseguir una vertadera
    qualitat en l’educació, entre les quals, sens dubte, no es troba l’ús
    d’uniformes escolars.


     

    • ESTIC D'ACORD
      Anònim | dimecres, 4 de juny de 2008 | 13:52h
      Estic totalment d'acord amb aquesta manifestació. Els meus fills van a un centre concertar, i porten uniforme; però per que els pares l'hem escollit així, per raons personals i/o familiars. Si els meus fills acudiren a un centre pùblic no m´ha agradaria que ens obligarem a acatar unes normes que es contradiuen amb l'espirit de llibertat.  I per supost, considere que hi han altres coses molt mers importants i primordials en qualsevol col-legi, public o privat, que dur uniforme.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Desembre 2008 »
dl dt dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats