VilaWeb.cat
vicentgalduf | Llíria | dimecres, 4 de juny de 2008 | 14:33h

Molts pares i mares del CP Sant Miquel estem en total DESACORD amb la manera com se’ns està volent imposar la utilització de l’uniforme al nostre col·legi públic. Volem recordar que en cap de les senyes d’identitat del col·legi (Projecte Educatiu de Centre) estava definit l’ús de l’uniforme. Volem fer una denuncia pública de com s’ha realitzat l’enquesta per a poder complir un simple tràmit partidista que en cap moment tenia intenció de conèixer realment el que pensem els pares i les mares de l’escola.

En primer lloc, s’argumenta únicament a favor dels beneficis. Les persones hem de tindre una informació rigorosa i objectiva d’allò que es planteja per a poder decidir-hi amb llibertat. S’ha de parlar dels avantatges i dels desavantatges, perquè d’altra forma s’està condicionant i manipulant les respostes.

En segon lloc, la realització d’enquestes es fa sempre des de la privacitat i el dret a la confidencialitat, i no ha sigut així (se’ns demanava posar el nom dels nostres fills).

En tercer lloc, quan es realitza este tipus d’enquestes s’ha de recollir l’opinió del pare/mare una sola vegada i no tantes vegades com fills té a l’escola. Si es fa d’eixa manera, la família que té tres fills té més vots que aquella que sols té un fill i, per tant, estaria menys representada. (continua)


La Junta de l’AMPA són representants d’un col·lectiu, i si realment volen conèixer l’opinió de tots els pares i mares en un tema tant important, cal fer el plantejament de forma seriosa i no d’esta forma manipuladora.

 

Resulta SOSPITÓS vore en la premsa que els càrrecs polítics ja han considerat aprovat l’uniforme al col·legi i han informat de l’acord del Consell Escolar quan encara no s’ha celebrat el Consell.

 

 

EXISTEIXEN MOLTS ARGUMENTS EN CONTRA DE L’ÚS DE L’UNIFORME QUE VOLEM QUE ES CONEGUEN:

        El 1995 el decret núm. 894 del Ministeri de Educació va suspendre la utilització obligatòria de l’uniforme.

L’uniforme VULNERA la LLIBERTAT d’elecció en un dret tan elemental com és vestir-se com un vulga. Les societats democràtiques es caracteritzen per la diversitat, la pluralitat i la convivència entre formes de pensar i de mostrar-se als altres. Els uniformes són propis de formes d’organització autoritàries, jerarquitzades i elitistes. Posar uniforme implica una concepció autoritària de l’educació que sembla pròpia d’altres èpoques, d’altres espais o d’altres formes de veure el món.

Igualtat en la manera de vestir no és igual a defendre la igualtat d’oportunitats... Volem una educació en igualtat de drets, no de roba.

        Rebutgem que la implantació de l’uniforme escolar millore la convivència en els centres educatius i que transmetra valors com la disciplina, l’ordre... Este argument és una visió simplista que manca de qualsevol justificació pedagògica, científica o d’altra índole.

 

        L’uniforme accentua les diferències sexistes: els xiquets amb pantaló i les xiquetes amb falda.

        A les edats dels xiquets d’E. Infantil i Primària la utilització de marques vindrà donada pel gust dels pares i no per la demanda dels xiquets i xiquetes

 

        L’uniforme SEGREGA. Quan els xiquets d’un centre privat duen un uniforme és per diferenciar-se de la resta de xiquets: els centres privats defensen així la seua identitat específica. L’escola pública no pot tindre com a tret d’identitat la diferenciació entre centres: és repugnant distingir un xiquet d’una escola pública d’un altre de distinta escola pública. Si després d’eixir de classe cada alumne va al parc amb el seu uniforme, es crea hostilitat entre ells, una hostilitat que deriva de l’uniforme. Nosaltres som uns, i els altres, uns “altres”...

        L’ús de l’uniforme no "iguala" els xiquets i xiquetes ni elimina les diferències socials. Encara que vagen uniformats, sempre trobaran la manera de diferenciar el nivell econòmic: una motxilla de marca, un rellotge o uns retoladors poden marcar eixa diferència. Així, som la família la part fonamental en l’educació del respecte a les diferències i la no-discriminació per raons de classe social, procedència, sexe..., i no l’ús d’un uniforme.

 

         I les qüestions pràctiques:

        Amb un sols uniforme per xiquet no és suficient per a passar la setmana. La despesa inicial seria important.  Uns pares que treballen i arriben a casa tard no tindran temps de rentar, eixugar i planxar la roba perquè estiga neta. Cal comprar dos uniformes i un xandall. A més, també necessites roba de carrer. Feu-ne comptes... Que passaria amb les famílies que pràcticament no compren roba i utilitzen la dels familiars, veïns, Càritas...

        Per a aquells pares que el trien per evitar conflictes matutins amb els fills, no poden fer del seu problema un problema per a la resta de la societat. És un conflicte que els pares han de solucionar amb els seus fills.

        La gent, per la informació donada, associa uniforme a roba gratis. La subvenció serà com a màxim del 25% (no més d'un uniforme), la resta ha de quedar clar que serà a càrrec de l'economia familiar.

Per tot açò volem que:

        La implantació de l’uniforme siga sempre amb caràcter voluntari i mai sancionable. No pot ser reglada l’obligació de ser utilitzat com un acte que, por la seua omissió, puga ser sancionat.

        S’ha de tindre en compte que l'administració educativa no pot renunciar a les seues funcions de  garantir els drets ciutadans escudant-se en l'autonomia dels centres i en les decisions adoptades pels seus consells escolars. Si estes decisions vulneren la legislació vigent, ha d’actuar en el sentit de no permetre que eixos acords puguen ser aplicats.

        A més, creiem que amb el tema de l’uniforme es pretén desviar l’atenció respecte de les reivindicacions que des de fa temps estan al carrer com l’eliminació dels barracons, instal·lacions adequades: aules, menjador, gimnàs...

Com es pot conjugar la idea de qualitat i prestigi amb la imatge d’uns xiquets vestits d’uniforme entrant per les portetes dels barracons?

Com poden haver subvencions per a l’uniforme mentre falten infraestructures bàsiques?

Per finalitzar, instem les administracions educatives per emprendre una sèria reflexió en què s’abandonen els falsos debats carregats de propostes mediàtiques i s’aborden els problemes reals de l’educació i, per tant, s’apliquen els recursos econòmics necessaris en aquelles qüestions que sí que són fonamentals per a aconseguir una vertadera qualitat en l’educació, entre les quals, sens dubte, no es troba l’ús d’uniformes escolars.

Comentaris: 7
  • Ho recolzem!!!
    X | dijous, 5 de juny de 2008 | 11:53h

    Molts pares/mares del col·legi Sant Vicent recolzem l'escrit que han presentat els nostres companys del Col·legi Sant Miquel.

  • Tinc ansia
    Puri | dimecres, 4 de juny de 2008 | 20:12h

    Sí, tinc ansia per saber com ha quedat el Consell Escolar del Sant Miquel. Podeu informar-me????
    Gràcies

    • A mi també
      Jordi | dimecres, 4 de juny de 2008 | 20:15h

      No ho se, també a mi m'agradaria coneixer els resultats. Espere que siga:

      NO A L'UNIFORME

  • El nou Sant Vicent
    MARIA LOURDES | dimecres, 4 de juny de 2008 | 16:51h
    El nou col·legi Sant Vicent o com vullga que s'anomene , que per cert ja van a conençar les obres (JA, JA JA .....), també serà amb uniforme?. I els/les mestres, per què no es possen uniformes ?, DE VERD I AMB GALONS, SEGONS ELS CARRECS.
  • D'acord
    Puri | dimecres, 4 de juny de 2008 | 16:11h
    Totalment d'acord amb les vostres argumentacions.
    Espere que el vostre Consell Escolar de Centre tinga una mica més de cap i no vote a favor de la implantació d'aquesta experiència pilot.
    Tindrà Jose Maria informació al voltant d'aquest "pilotatge"? Al consell escolar d'ahir al Sant Vicent cap membre en tenia coneixement.
    SORT...
    • L'ORGULL DE SER DE LES ESCOLES: ELS MEUS PARES, JO I EL MEU FILL
      IMMA | dijous, 5 de juny de 2008 | 13:18h

      PERDONA PERÒ AL CONSELL ESCOLAR DEL DIMARTS EN EL C.P. SANT VICENT TOTS ELS MESTRES SAVIEN PERFECTAMENT EL QUÈ ANAVEN A VOTAR. SOLAMENT CIN PARES VOTAREM NO. UNA DELLS ERA LA REPRESENTANT DE LA JUNTA DE L'AMPA. UN ALTRA HA DIMITIT DESPRÉS DE LA VOTACIÓ PERQUE NO ESTÀ DISPOSSADA A PARTICIPAR EN AQUEST CIRC, JA QUE PAREIXER SER QUE AHVER-HO APROVAT EL CONSELL SUPOSSA COMEÇAR A TREBALLAR PER TRIAR MODELS , ETC.

      NI TANT SOLS ELS COMENTARIS QUE FEIA EL FAMÓS INFORME SOBRE ELS MESTRES ELS VA FER-SE ENRRERE. ARA BE , I TOT SIGA DIT, HI HAGUÉ UNA MESTRA QUE VA MANIFESTAR EL SEU MALESTAR AL RESPECTE PERÒ NINGÚ DELS  SEUS COMPANYS LA VA RECOLZAR.
      TAMBÉ S'HA DE DIR QUE HI HAGUEREN QUATRE VOTS EN BLANC.

      ESTIC QUASI SEGURA DE QUE EL RECOLZAMENT D' ALGUNS PARES A L'UNIFORME TÉ EL SEU FONAMENT EN EL FET DE QUE EN ALGUN MOMENT VAREN SOL·LICITAR PER ALS SEUS FILLS UN CENTRE AMB UNIFORME. CREC QUE EN AQUELLS MOMENTS ESTAVEN DISPOSSATS A SEGUIR LES COSTUMS I NORMES INTERNES D'UN CENTRE CONCERTAT AMB UNA DETRERMINADA IDEOLOGIA., NO?
      DONCS ARA DEUEN D'ACCEPTAR TAMBÉ ALLÒ QUE ÈS PROPI D'UNA ESCOLA PÚBLICA COM ÉS LA CABUDA DE TOTS, LA LLIBERTAT DE EXPRESSARSE, LA LLIBERTAT DE MOSTRAR LA SEUA IDENTITAT, LA POSSIBILITAT DE QUE ELS XIQUETS SAPIEN QUE TOTS NO SOM IGUALS PERÒ QUE MALGRAT AIXÒ TENIM ELS MATEIXOS DRETS I S'ENS DONEN A L'ESCOLA LES MATEIXES OPORTINUTATS.
      JO QUE DUC AL MEU FILL A L'ESCOLA PÚBLICA PER PURA CONVICCIÓ, NO SÉ PERQUÈ HE DE SOFIR ELS COMPLEXES DE QUI VOLIEN DUR ALS SEUS O DONAR LES SEUS CLASES A UN COL·LEGI PARTICULAR.
      JO SOLS VULL PER AL MEU FILL UN COL·LEGI NORMAL, PERÒ AIXÒ SÍ, EQUIPAT I SENSE CARÈNCIES. CREC QUE LA LEGISLACIÓ ME HO ASEGURA.

       TOTAL RECOLZAMENT A L'ESCRIT I MANIFESTEM-NOS A VALÈNCIA

      • Totlament d'acord
        Puri | dijous, 5 de juny de 2008 | 15:54h
        Imma, estic totalment d'acord amb el que dius i també aamb l'escrit, però no em referia a l'informe de "LOS EXPERTOS DE Mª AUXILIADORA", sino a l'estudi pilot que tenen previst el proper curs i del que sols sabem que cal portar uniforme.
        Respecte de l'informe, la primera utilitat que pense em sembla massa grossera; en tinc una altra: El podem facilitar a un còmic en l'atur; es pot fer d'or.

        UNIFORME NO

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Novembre 2008 »
dl dt dc dj dv ds dg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats