Correu Blocs Traductor | VilaWeb.cat
CiU (segon front)
xaviermir | CiU (segon front) | dijous, 22 de maig de 2008 | 10:16h

En aquella trobada que Artur Mas va fer amb alguns blocaires el novembre passat i a la qual ja m'he referit en nombroses ocasions vaig recordar-li que les enquestes del CEO diuen que ja hi ha una majoria social favorable a la superació del marc autonòmic (amb permís d'en Marc Belzunces, que té raó quan afirma que les enquestes del CEO no són vàlides per conèixer els partidaris de la independència, però sí que ens donen aquesta informació que sempre m'agrada remarcar). La seva resposta va ser que les enquestes del seu partit indicaven que el sentiment de catalanitat encara era massa baix per poder plantejar la independència. Em vaig quedar molt preocupat perquè aquella resposta només admetia dues interpretacions. O bé Artur Mas es pensa que per votar favorablement a la independència s'ha de renunciar a sentir-se espanyol o bé sap que no és així però ho fa veure per altres motius.

xaviermir | CiU (segon front) | divendres, 9 de maig de 2008 | 17:13h

Els lectors ja deuen haver notat que estic especialment atent a qualsevol indici de sobiranització a CiU. A l'apunt d'aquest matí em referia a la crònica que va fer Carles Puigdemont via Twitter de la presentació del llibre de Quico Homs. La premsa també recull l'acte i cadascú en destaca allò que li sembla més rellevant. El Punt, per exemple, en una crònica d'Emili Agulló, diu citant Mas que “si el TC retalla el text «ens adonarem que la via estatutària ha tocat sostre i ens haurem de començar a espavilar per trobar una nova sortida». En aquest darrer supòsit, el president de la federació va advocar per «saber quins partits estan disposats a recuperar i assumir els objectius nacionals» de la redacció inicial aprovada el 30 de setembre del 2005 a la cambra catalana, amb el suport de CiU, el PSC, ERC i ICV-EUiA.” Realment toca això ara?

 

xaviermir | CiU (segon front) | dijous, 8 de maig de 2008 | 08:29h

Precisament el dia que Carod presenta el llibre on explica la seva proposta per al 2014 Artur Mas dóna resposta a la pregunta que li vaig formular a través del seu videobloc. La coincidència és simptomàtica de diverses coses. La més immediata són els respectius congressos, si voleu. Però la més interessant és que són dues maneres diferents de donar resposta a una mateixa qüestió. Si Mas parla de refundar el catalanisme és perquè el seu diagnòstic passa per redimensionar i rellançar aquest moviment històric. Si Carod planteja la data simbòlica del 2014 com un pretext per abordar el procés de secessió que tenim començat i que ens cal encarrilar és perquè l'Estatut, aprovat no fa ni dos anys, ja és història. I això, si ho recordeu, ens porta a les paraules que ell mateix va pronunciar al congrés de diputats a Madrid: allò que avui no vulguin com un Estatut demà ho hauran d'acceptar com un Estat. Espanya s'ha tancat en banda i ara aquest és l'horitzó. La idea tampoc deu resultar estranya a Mas, que el passat 20 de novembre deia que s'havia acabat fer pedagogia a Madrid. Estan dient el mateix Mas i Carod?

 

xaviermir | CiU (segon front) | dimecres, 30 d'abril de 2008 | 10:13h

De tant en tant ensopego amb algun article que, parlant de CiU, diu allò que el partit ha de renovar-se, que hi estic d'acord; que les coses no van prou bé, i també hi estic d'acord; i acaba dient que, malgrat tot, no s'ha produït aquella desfeta que molts auguraven. I aquest és el tòpic al qual em voldria referir. Avui, qui en parla és Josep Maria Torrent a l'Avui.

xaviermir | CiU (segon front) | dimarts, 29 d'abril de 2008 | 09:28h

2. Convergència ha de demostrar el seu lideratge nacional a través de l’oferiment en comicis vinents (p.e. eleccions europees) a d’altres formacions polítiques per tal de valorar la possibilitat de presentar-se conjuntament per fer valer el pes polític determinant que puguin tenir dins de la política europea i espanyola, tot influint-hi des de fora i sense assumir, per tant, cap hipoteca política. Aquest bloc nacional, amb un horitzó polític concret, ha de facilitar la mobilització social i combatre l’abstenció creixent dels darrers comicis. Aquest acord polític ha de tenir voluntat d’extensió al màxim nombre d’institucions supramunicipals per tal de fer possible un avenç coherent i coordinat d’aquest full de ruta des del màxim nombre d’instàncies polítiques del país.

xaviermir | CiU (segon front) | dilluns, 28 d'abril de 2008 | 18:09h

Víctor Terradellas i la seva Plataforma per la Sobirania ja han penjat al web la ponència L'aportació de CDC a la refundació del catalanisme. En el seu apartat C (L'estratègia de CDC: Catalanisme i democràcia) hi inclouen com a punt número 10 el calendari i els compromisos. A l'apunt de dissabte passat ja vaig avançar que tractaria la qüestió i després dels dos darrers articles sobre el PSC finalment m'hi poso.

xaviermir | CiU (segon front) | dissabte, 26 d'abril de 2008 | 13:11h

Avui dissabte trobareu un article de to positiu i optimista (malgrat el primer paràgraf) de Salvador Cot a l'Avui en què escriu, a propòsit de la bona feina del tàndem Niubó-Pruna en el tema de les seleccions: “Què carai, sempre té gràcia veure els representants de les federacions espanyoles -i els de l'Estat-, sempre tan prepotents, balbucejant frases inconnexes mentre s'afluixen el nus de la corbata. No sempre hem de perdre els mateixos.” Tocat per l'optimisme, a un li ve de gust veure com estan les coses al segon front, a CiU. La setmana ens deixa diverses pistes per fer un petit balanç parcial. La notícia d'ahir al CCMA i l'elecció de Rosa Cullell em porten a aquest article de Tribuna Catalana en què es critica l'estratègia de Madí, l'estratègia de l'aïllament que va trobar la seva màxima expressió en aquell abominable DVD ConfidencialCat, en el qual l'artista en persona assegurava que Perpinyà és al sud de França. Aquesta gent del segon front fan patir. Si ells persisteixen en aquesta estratègia que denuncia l'article, a ERC només els quedaran dues opcions: l'oposició és la més versemblant i és la que busca Madí; però no es pot descartar un tercer tripartit, com recollien aquesta setmana al Singular Digital. Tan fàcil com seria un govern ERC-CiU si la gent de Mas apostés clarament per la independència tal com ho fa bona part de la seva militància i de manera especialment brillant Alfons López Tena als seus articles a Público.

xaviermir | CiU (segon front) | dissabte, 12 d'abril de 2008 | 10:37h


Fa uns dies vaig rebre un correu d'Artur Mas en què em feia saber que, en virtut de les idees que havien sorgit de la trobada amb blocaires del novembre passat, el seu videobloc havia introduït un element de participació. Es tracta de la possibilitat d'adreçar-li preguntes que posteriorment ell mateix respon.
xaviermir | CiU (segon front) | divendres, 28 de març de 2008 | 16:53h

RTF són les inicials de Rich Text Format, coses d'en Gates, Bill Gates. Però també són les inicials que corresponen a les tres persones que han apostat públicament per la independència dins de CDC.

xaviermir | CiU (segon front) | dissabte, 22 de març de 2008 | 18:25h

Cada petit moviment de CiU cap a la independència és acollit per part d'aquest humil blocaire amb grans esperances i alegria. Els primers a trencar el gel van ser Lluís Rovira i Víctor Terradellas. Ara ha estat el conseller nacional Joan Fonollosa, qui avui publica un article a l'Avui. I l'article coincideix amb l'aniversari d'aquella trobada d'empresaris catalans a l'IESE, una trobada que sembla destinada a ser més simbòlica que res més. No tenen gaire pressa. Diuen que esperaran més de mig any a veure si Zapatero piula. Això, passat un any. Tal com us dic, sembla que no tinguin pressa. I la veritat és que no s'entén perquè els empresaris catalans han de patir el problema de la falta d'estat com els primers.

xaviermir | CiU (segon front) | dimecres, 19 de març de 2008 | 09:39h

Lluís Bou explica a l'Avui que la Casa Gran del Catalanisme que Artur Mas va presentar el passat 20 de novembre ja té sostre. “En realitat en té des que va néixer”, penso jo. Té el sostre electoral del partit que l'ha impulsat, un sostre que cada dia és més avall. Però després m'adono que es refereix a un sostre de veritat i no pas metafòric. L'estrena d'un espai físic per ubicar-hi la casa és obra de la Fundació Ramon Trias, dirigida ara per Agustí Colomines, aquella persona que es dedica sempre que pot a fer-nos bufetades nacionals, a dir-nos que hem de ser realistes i tocar de peus a terra, que hem de deixar córrer això de la independència. Amb aquestes idees, la Casa Gran serà més aviat un soterrani, una mena de magatzem sense llum.

xaviermir | CiU (segon front) | dissabte, 15 de març de 2008 | 19:10h

El blocaire Marc Vidal, impulsor de les jornades Catosfera, ha publicat un apunt obertament contrari a ERC i amb un llenguatge propi de qui pren partit. Parla d'Esquerda Republicana, de partit de disseny, de direcció incompetent, de partit imprevisible, inexpert, vehement, pueril, etc. Això, a més, ha coincidit amb la seva adhesió a un grup de Facebook. No un grup qualsevol sinó el grup de CiU. Cal dir, però, que la facilitat amb què Vidal s'apunta a causes i grups de Facebook és admirable. Pertany, alhora, a CiU, Amigos de Gallardón, Independència 2014, Razones para no votar al PP, Catalan Countries, i finalment també dóna suport a la Causa independentista per un estat propi. Naturalment és lliure del fer el que vulgui, però qui l'entengui que el compri. En tot cas, no veuria pas malament que Marc Vidal, que suposo que es defineix com a conservador i possiblement sobiranista, ingressés a CiU i ajudés a empènyer propostes com les de Lluís Rovira o Víctor Terradellas. I tot plegat em porta a reflexionar sobre la trobada de blocaires amb Artur Mas, unes reflexions que de moment em guardo per a mi.

 

xaviermir | CiU (segon front) | divendres, 14 de març de 2008 | 17:10h

Ho recollia Vilaweb: la Plataforma per la Sobirania (que afortunadament torna a respirar ara que ja ha passat el 9 de març) proposa una moció de censura contra Montilla. Aquest grup de persones representa un dels dos corrents crítics sobiranistes de CiU al costat de Desfederem-nos, que també ha tornat a publicar apunts un cop passades les eleccions. Com s'ha de llegir aquesta proposta que fan? Ells propugnen un acostament a ERC que em sembla legítim, lògic en la mesura que ERC és un partit independentista com ells, i podria trobar a les files republicanes un sector que no ho veiés malament. Però això no vol dir que es prenguin a la lleugera això de la moció. És sabut que hi ha un sector dins d'Esquerra que percep la continuïtat de l'acord de govern com la principal font de desgast i que aposta per endurir les condicions del pacte o avançar les eleccions. En aquest sentit, podrien convergir els interessos.

 

xaviermir | CiU (segon front) | divendres, 7 de març de 2008 | 18:15h

Carles Campuzano ha publicat un apunt en què afirma que “cal concentrar l'energia dispersa del catalanisme”. Ahir ja vaig dedicar un apunt a respondre al President Pujol que el projecte que ha de permetre “aixecar Catalunya” com ell reclamava ja existeix i que només cal sumar-hi esforços, que cap altre projecte no té possibilitats de sortir del redol partidista. Campuzano insisteix en la mateixa idea: “Ahir mateix, en una trobada amb emprenedors que va organitzar en Daniel Cliville, vaig tornar a sentir parlar gent que està insatisfeta amb l'estat actual de les coses i que demana lideratge i idees per a donar resposta a les preguntes que tenim plantejades com a societat nacional. Com enfortim la identitat? Com garantim la prosperitat? Com fem possible la igualtat d'oportunitats? Com governem la diversitat? Que podem aportar al món?

 

xaviermir | CiU (segon front) | dijous, 6 de març de 2008 | 17:14h

Jordi Pujol va publicar dimarts un article amb la imatge d'un despertador per simbolitzar la sacsejada de consciències que segons ell fa falta. L'article s'intitulava Aixecar Catalunya. Pujol corre el risc de desgastar-se com a opinador polític. Té al seu abast (perquè els anys de ser president l'avalen) la possibilitat d'exercir un cert lideratge encara en els anys que li queden de vida (que esperem que siguin molts i amb molt bona salut). Cal tenir en compte, en aquest sentit, l'atenció que s'ha prestat a declaracions com les de Pasqual Maragall i Heribert Barrera, els quals s'han erigit en consciència crítica per damunt dels partits que en el seu moment han defensat. Pujol està encara en situació de fer el mateix, de ser tingut en compte en les seves declaracions i intervencions, però té un risc evident de caure en un partidisme excessiu, i fins encara un segon risc de banalitzar o adotzenar les crides a la consciència col·lectiva com la que conté aquest article.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 122 visites
  • Aquesta setmana: 1116 visites
  • Aquest mes: 3223 visites
  • Des de l'inici: 275615 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 203 visites
  • Aquesta setmana: 1889 visites
  • Aquest mes: 6106 visites
  • Des de l'inici: 352918 visites

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Novembre 2008 »
dl dt dc dj dv ds dg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats